Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Sabtu, 18 Oktober 2008



" Kg. Popok Laut, Kota Marudu "

Titisan demi titisan air akan menjadi sungai, dirham demi dirham akan menjadi harta melimpah, kertas dengan kertas adalah kitab dan masa demi masa adalah umur.

6 ulasan:

Anastácio Soberbo berkata...

Hello, I like the blog.
Sorry not write more, but my English is bad writing.
A hug from Portugal

BUNG ADI berkata...

Satu daya kreativiti yang unik dan mampu memberi impak mendalam. Teruskan!

- Sanguru.com

Lebon Botong berkata...

Anastacio soberbo...Thanks for your support. My English is too broken . These pictures are the real life in my country .I hope that one day you will come here and see it yourself. Thanks.

Lebon Botong berkata...

sangguru, terima kasih atas sokongan anda...

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar berkata...

salam perkenalan&Ukhwah fillah, saudara Lebon Botong. Melalui pemerhatian saya blog saudara ini baru sahaja di buat. Isinya ringkas tapi padat. Di harap puisi dan apa2 juga entri/post pada masa hadapan akan lebih mantap dan mampu menandingi blogger terkemuka negara mahupun dunia. Kejayaan manusia hanya dalam agama Allah, iaitu taat perintah Allah dan ikut sunnah Nabi SAW..

Lebon Botong berkata...

T.kasih L/M Musli atas sokongan dan cadangan

Hadis Sahih Muslim Jilid 4. Hadis Nombor 1861.

Dari 'Umar bin Khaththab r.a., katanya Rasulullah saw. bersabda: "Sesungguhnya setiap amal tergantung kepada niat. Dan pahala bagi setiap orang yang beramal diberikan sesuai dengan apa yang diniatkannya. Siapa yang hijrah dengan niat kerana hendak memperoleh keredhaan Allah dan RasulNya, maka pahalanya ada di sisi Allah dan RasulNya. Dan siapa yang hijrah dengan niat hendak memperoleh harta kekayaan (kebanggaan duniawi) atau dengan niat hendak mengahwini seorang perempuan yang dicintainya, maka pahala hijrahnya sesuai dengan niatnya pula.